Användarsupport

Supporten inkluderar problemavhjälpning, felsökning på datorer och applikationer som är förutbestämda och specificerade.

Områden som bland annat ingår i ”Användarsupport” är:

  • Allmän PC/Mac-support
  • Utskriftsproblem
  • Nätverksproblem

Vid problem kontaktar ni vår Servicedesk via telefon, e-post eller genom att själva registrera ett ärende via vår supportportal. Vi hanterar oftast era ärenden via telefon men kan vi inte lösa problemet på så sätt kan vi även fjärrstyra den krånglande arbetsplatsen och felsöka den över internet.

Om problemet skulle vara av en svårare grad som inte går att lösa via varken telefon eller fjärrstyrning skickar vi över en servicetekniker till er.

Tricorona
Klimatsäkrings- och klimatkompensationsföretaget Tricorona har sedan 2013 klimatsäkrat Consultas verksamhet. Klimatsäkringen omfattar fyra steg: klimatberäkningar, åtgärdsplan, kompensation och kommunikation. Det innebär bland annat att Consulta gör allt för att leverera så miljövänliga IT-lösningar som det bara går.